De BOOM e-Cruiser is breed, compact en heeft een enorme trekkracht dankzij twee elektromotoren met hoog koppel. Deze oer-roadster heeft geen dak of deuren, alleen het nodige bodywerk.

De e-Cruiser is spartaans en puur, heeft geen hulp als ABS en ESP en heeft een directe stuurinrichting. (kart gevoel) De e-Cruiser is uitgerust met twee 100Kw elektromotoren, heeft een koppel van 304Nm en behaald een topsnelheid van 186 km/u. Afhankelijk van de rijstijl is het mogelijk om met accupakket 3 tot 450km af te leggen op één acculading.

De focus ligt op de rijeigenschappen en plezier in de buitenlucht ipv. luxe. Dat wil niet zeggen dat er op comfort en veiligheid is ingeleverd. De e-Cruiser heeft alle belangrijke crash-testen doorstaan.

Minder is meer.

De Boom e-Cruiser is compact en heeft met zijn draaimoment sterke elektromotor een enorme trekkracht. Net zoals de oorspronkelijke Roadster heeft hij geen dak of zachte top, slechts zo veel carrosserie als nodig is, geen elektronische hulpmiddelen als ABS en ESP en een directe stuurinrichting. (kart gevoel). Hij is spartaans en puristisch. Juist door het weglaten van veel dingen die alleen dienen voor het gemak, kan de bestuurder zich concentreren op enkel essentiële zaken: de rijbelevenis, oftewel de e-Cruiser ervaren, van de natuur genieten en volledig geruisloos en soeverein door het landschap glijden.

Rijplezier en vrijheid in plaats van luxe staan op de voorgrond, maar zonder het comfort en de veiligheid uit het oog te verliezen (crashtest). Zijn grote bagagevolume (300 liter) maakt de BOOM e-Cruiser tot een interessant alternatief als toervoertuig met praktisch nut en vrijheid-plezier inclusief.

Natuurlijk kan deze e-Cruiser gereden worden zonder helm en heeft hij een Europese typegoedkeuring van een auto. De BOOM e-Cruiser heeft een elektromotor met 50 kW piek, 230 Nm koppel en een topsnelheid van 156 km/uur.

De actieradius bedraagt, afhankelijk van je rijstijl, tot 200 km en kan met de “BOOM Range Extender” bijna verdubbeld worden.

Auto toelating M1

De BOOM e-Cruiser is een elektrisch aangedreven automobiel met M1 weg-toelating als auto (klasse M1: voor personenvervoer ontworpen en gebouwde voertuigen met ten minste 4 wielen).

Er zijn geen beperkingen voor wat betreft snelheids-, gewichts- of vermogenslimiet. Met de e-Cruiser kan men vanzelfsprekend op de snelweg rijden en kan men ook met genoeg bagage voor twee personen op vakantie gaan. De hele technologie komt overeen met de auto-standaard en de BOOM e-Cruiser heeft in een complexe en zware Crashtest zijn veiligheid bewezen.

Voorsprong door ervaring (meer dan 10.000 geproduceerde voertuigen)
BOOM produceert al meer dan 25 jaar zelfgebouwde en ontwikkelde voertuigen verkoopt deze wereldwijd. Deze jarenlange ervaring in het bouwen van voertuigen wordt keer op keer bevestigd.

De hoge, zelfopgelegde kwaliteitsstandaard ISO 9001, die 1 keer per jaar door TÜV streng gecontroleerd wordt, zorgt voor een gelijkblijvende hoge kwaliteit van de BOOM producten. BOOM is als fabrikant voor Trikes, Quads en Automobielen gecertificeerd.

Meerwaarde door handwerk

Alle door BOOM geproduceerde voertuigen worden door de Schwäbische firma in Sontheim an der Brenz ontwikkeld en in onze eigen fabriek met de hand gebouwd. Voor de eindmontage moeten echter alle benodigde BOOM-onderdelen in ca. 400 uur duurzaam vervaardigd worden.

Dan pas worden de voertuigen liefdevol met oog voor details gemonteerd. Daarom wordt er gemiddeld ca. 500 uur handarbeid in elke BOOM e-Cruiser gestoken. Juist deze handarbeid maakt deze voertuigen wellicht niet zo gelijkmatig perfect als de in slechts 4 uur door een robot gebouwde auto’s, maar daarom zijn ze juist veel waardevoller, exclusiever en waardevast.

BOOM e-Cruiser met veel roestvaststaal heeft niet alleen een lange levensduur, hij is voor de eeuwigheid gebouwd. De BOOM e-Cruiser is geheel watervast en kan zonder afdekking geparkeerd worden.

Accu, Accukosten, actieradius & opladen

Waarom rekenen vele elektro-auto fabrikanten de accu’s niet mee bij de prijs?
Omdat u als klant met de accu’s een energie bespaarder/waarde investering voor de toekomst koopt en uw kosten voor energie (stroom) nu nog slechts ca. een derde tot maximaal de helft van de kosten voor brandstof (benzine of diesel) bedraagt. Dat betekent dat uw financieringskosten puur voor de accu’s (ca. 20% van de totale prijs) plus de laad/stroom kosten, afhankelijk van de hoeveelheid gereden kilometers, per maand rond de € 100,- tot € 150,- bedragen, wat in de regel beduidend minder is dan uw vergelijkbare tankrekening is. Daarom is een eerlijker prijsvergelijking tussen een elektrisch voertuig en een brandstof voertuig mogelijk, wanneer de accu’s niet meegerekend worden.

Accu’s laden

Standaard is een 3 kW laadstation in de e-Cruiser geïntegreerd. Daarmee kunt u bij elk 220 V stopcontact het 20.4 kWh pakket in ca. 8 uur opladen.
Met het 9 kW snellaadstation (optioneel) kunt u meer dan 400 V AC/16A sterkstroom of bij openbare laadstations (type 2 stekker) in ca. 1,5 uur het 20,4 kWh accupakket tot 80% opladen. Een Schuko-laadkabel wordt bij het basis model, net als een type 2 laadkabel plus Schuko-laadkabel bij de Ultimate, standaard meegeleverd.

Actieradius

De actieradius bedraagt volgens de NEFZ standaard (Neuer Europäischer Fahrzyklus) 203 km. Maar het hangt natuurlijk af van een heleboel factoren, met name de persoonlijke rijstijl, de conditie van het wegdek, de buitentemperatuur en kan zich onder de aller slechtste omstandigheden tot onder de 50% van de NEFZ standaard verminderen. In de praktijk is echter 150 km realistisch.

BOOM range extender (actieradius verlenger/noodgeval)

Voor de export buiten Europa bieden we ook een “BOOM range extender” in de vorm van een 2,8 kW motorgenerator aan, die in de voorkant van het voertuig geïntegreerd wordt en als een 220 V noodstroomaggregaat gedurende de rit de actieradius kan verdubbelen. Binnen Europa mag de motorgenerator slechts bij stilstand gebruikt worden. De meerprijs van de “BOOM range extender” bedraagt € 2.550,- (optioneel). Met de “BOOM range extender” heeft u altijd uw 220 V stopcontact bij u (laadtijd 10 uur)

Natuurlijk kan deze bereden worden zonder helm en heeft de e-Cruiser een Europese typegoedkeuring van een auto.

Basic uitvoering vanaf € 40750,-; Advance uitvoering € 50750,- incl. 21% BTW, exclusief BPM, transport en kenteken